Biblioteka
Poniżej znajduje się lista aktualnych zbiorów szkolnej biblioteki - wykaz publikacji związanych z filmem, telewizją i dziedzinami pokrewnymi. Nasze zbiory są uzupełniane na bieżąco i udostępniane słuchaczom Szkoły.
# | Tytuł | Autor |
---|---|---|
D-75 | 100 filmów angielskich | Kołodyński, Andrzej |
D-17 | 100 filmów polskich | Lewandowski, Jan F. |
D-50 | 1000 filmow za 100 let -Kratkij sprawocznik-putiewoditiel po istorii mirowowo kino | Sołowiew ;Kriwolia ; Wiatkin i in. |
J-25 | 1000 kompozytorów | Hanuszewska , Mieczysława |
F-07 | 101 praktycznych porad - Fotografowanie | Langford , Michael |
D-32 | 200 filmów tworzy historię najnowszą kina | Płażewski , Jerzy |
K-261 | 25 lat DKF 1955-1980 | Film na świecie, nr 261 (1980/5) |
B-163 | 3000 m sensacji | Grzelecki , Stanisław |
K-230 | 60-ta rocznica rewolucji październikowej | Film na świecie, nr 140-141 (1977/10-11) |
F-17 | A Bicentennial Portrait of the American People | Newman, Joseph (red.) |
A-03 | A Dictionary of Film and Television Terms | Weseliński , Andrzej |
E-07 | ABC wideo | Kurek, Tadeusz |
D-102 | Adaptacje literatury amerykańskiej | Syska, Rafał /red./ |
C-139 | Aktorzy - wszystko o … | Hausbrandt , Andrzej |
C-33 | Aktorzy filmu polskiego i telewizji | Eberhardt, Konrad |
C-86 | Aktorzy filmu radzieckiego | Kolesnikowa , Natalia; Sienczakowa , Halina |
C-87 | Aktorzy filmu włoskiego | Tylim , Jacek (oprac.) |
C-156 | Al Pacino. Rozmowy Lawrence Grobel | Grobel, Lawrence |
C-34 | Album aktorów polskiego filmu i telewizji | Eberhardt, Konrad |
C-70 | Aleksander Ford | Janicki, Stanisław |
H-01 | Allan Starski - scenograf ... z Oscarem doSoplicowa | Kurowska, Barbara /red./ |
C-57 | Almodovar - rozmowy | Strauss, Frederic (przekład:Odkar Hedemann ) |
E-16 | Analiza strukturalna i treściowa obrazu filmowego. Punkt wyjścia dla ukształtowania warstwy dźwiękowej filmu. | Kuźniak, Henryk |
H-02 | AnatolRadzinowicz - scenografia | Kurowska, Barbara /red./ |
C-14 | Anderson +Duchovny - Extra historia | Bassom , David |
K-267 | Andriej Tarkowski | Film na świecie, nr 267 (1980/11) |
C-69 | Andrzej Munk | zbiorowo |
K-329 | Andrzej Wajda | Film na świecie, nr 329-330 |
K-383 | Andrzej Żuławski | Film na świecie, nr 383 |
D-94 | Angielski pacjent | Ondaatje , Michael |
K-002 | Animacja filmowa | Kwartalnik filmowy, nr 19-20 |
B-171 | Animation now ! | Wiedemann , Julius |
C-147 | Anioły wokół głowy | Olbrychski, Daniel |
C-118 | Antczak (Jerzy Antczak) | Kaźmierczak-Drozdowska, Barbara |
H-09 | Antologia tragedii greckiej | Ajschylos, Sofokles, Eurypides (przekład) |
D-59 | Antoni Iwanowicz gniewa się - scenariusz filmowy | Pietrow, E.;Munblit , G. |
D-100 | Antropologia postaci w dziele filmowym | Kuśmierczyk, Seweryn /red./ |
D-29 | Anty-Faust - próba analizy filmu Michelangelo Antonioniego "Zawód reporter" | Królikiewicz, Grzegorz |
C-42 | Antymedialny reportaż Ryszarda Kapuścińskiego | Bauer, Zbigniew |
I-16 | Archeologia podwodna | Skrok, Zdzisław |
B-140 | Archipelag spraw osobistych - szkice o filmie psychologicznym | Grzelecki , Stanisław |
B-105 | Archivi audiovisi europei un secolo distoria operaia | zbiorowo |
I-54 | Artur Grottger | Puciata-Pawłowska, Jadwiga |
F-11 | Artykuły o zdjęciach filmowych; w: Realizacja obrazu filmowego i telewizyjnego, zeszyt 20 | zbiorowo |
C-148 | Artysta wobec współczesności. O Zanussim inni | Łużyńska, Jadwiga Anna |
I-07 | Artyści o sztuce - Od van Gogha do Picassa | Grabska, Elżbieta; Morawska, Hanna (oprac.) |
B-18 | Artyści w Trzeciej Rzeszy | Czapińska, Wiesława |
C-22 | Asche oder Diamant? -Polnische Geschichte in denFilmen AndrzejWajdas | Meyer, Stefan;Thaheim , Robert |
C-10 | Audrey Hepburn | Harris, Warren G. (przekład: A. Jacewicz) |
B-141 | Autografy na ekranie | Mętrak , Krzysztof |
L-45 | Autoportret reportera | Kapuściński, Ryszard |
C-157 | Autorzy kina azjatyckiego II | Kamrowska, Agnieszka /red./ |
B-22 | Awangarda wobec kina | Giżycki, Marcin |
L-27 | Bankiet w domu powieszonego | Kałużyński, Zygmunt |
C-79 | Barbara Brylska w najtrudniejszej roli | Rybałtowska, Barbara |
C-119 | Bardot (Brigitte Bardot) | Oleksiewicz , Maria |
J-23 | Beethoven | Łobaczewska, Stefania |
B-25 | Behind the Oscar -The secret history ofthe Academy Awards | Holden, Anthony |
C-145 | Bergman - rozmowy | Assayas , Olivier;Bjorkman , Stig |
J-61 | Between National Identity and a Community of Cultures | Stępień-Kutera, Kamila /red./ |
B-11 | Bez fikcji - z notatek filmowego dokumentalisty | Karabasz , Kazimierz |
B-144 | Bez nich nie ma filmu | Michalski, Czesław |
D-37 | Bez piór | Allen, Woody |
L-17 | Białe plamy | Reporterska Aukcja Zdarzeń, red. Romuald Karaś |
L-49 | Biało-czerwony | Bieńkowski, Dawid |
D-88 | Biały oleander | Fitch,Janet |
F-20 | Biblia fotografii | Lezano , Daniel |
A-06 | Bibliografia Polskich Wydawnictw Filmowych 1973-1978 | zbiorowo |
A-07 | Bibliografia Polskich Wydawnictw Filmowych 1979-1982 | zbiorowo |
K-353 | Biesy Andrzeja Wajdy / Nowe kino niezależne w Japonii / Kino czarnoskórych | Film na świecie, nr 353-354 |
C-149 | Bigos nie zginie! ... w rodzinnej Europie | Zanussi, Krzysztof |
B-136 | Bilet wstępu do nowego wieku | Kałużyński, Zygmunt |
B-153 | Bliska zagranica. Szkice filmowe o Polakach i dla Polaków | Czernienko, Miron /red. Tadeusz Lubelski/ |
B-40 | Bliżej filmu | Doroba , Ryszard |
I-02 | Bogowie, groby i uczeni | Ceram , C.W. (przekład: J. Nowacki) |
C-64 | Bohaterowie moich filmów. Spotkania | Szczepański, Ignacy |
C-27 | Bolesław Matuszewski i jego pionierska myśl filmowa | zbiorowo |
K-250 | Bracia Marx / Woody Allen / Jerry Lewis | Film na świecie, nr 250 (1979/6) |
K-190 | Brecht i kino / Kino egipskie | Film na świecie, nr 190 (1974/6) |
K-276 | Buster Keaton | Film na świecie, nr 276 (1981/8) |
L-71 | Był sad | Żuławski, Andrzej |
C-113 | Cała wstecz | Śmiałowski, Igor |
B-26 | Celuloidowy indeks | Sosnowski, Leszek (oprac.) |
K-402 | Chaplin | Film na świecie, nr 402/2001 |
C-76 | Chaplin | Martin, Marcel (przekład: IrenaNomańczuk ) |
C-60 | Chaplinaujourd'hui | Magny , Joel (red.) |
C-127 | Charlie Chaplin - jego filmy i jego czasy | Sadoul , Georges |
B-27 | Chełmska 21 - 50 lat WFDiF w Warszawie | zbiorowo - album |
J-46 | Chopin w kulturze polskiej | Gołąb, Maciej /red./ |
L-02 | Cienka czerwona linia | Jones, James |
B-46 | Cierpliwe oko | Karabasz , Kazimierz |
B-33 | Co to jest kino? - panorama myśli filmowej | Helman, Alicja |
J-20 | Co to jest muzyka? | Dahlhaus , Carl;Eggebrecht , Hans Heinrich |
B-05 | Confessions (Wyznania) -Un siecle decinema francais | Leguebe , Eric |
B-06 | Confessions 2 (Wyznania 2) -Un siecle decinema americain | Leguebe , Eric |
J-37 | Cubase SX - błyskawiczny kurs cyfrowego przetwarzania muzyki | Brown,Thad |
B-72 | Cuda kina | Sadoul , Georges |
E-13 | Cyfrowe filmy wideo - od scenariusza do gotowego, cyfrowego filmu (+2 CD) | Long, Ben; Schenk,Sonja |
D-39 | Cywilizacja kłótni | Tannen , Deborah |
K-371 | Człowiek z deszczu / Kino tajwańskie / Animacja / SergioCitti | Film na świecie, nr 371 |
B-37 | Człowiek, słowo, świat w filmie dokumentalnym | Salska-Kaca, Mirosława |
H-16 | Czterdzieści lat to niewiele | Koczanowicz , Zbigniew |
C-72 | Czuchraj (Grigorij Czuchraj) | Pawlak, Edward |
D-71 | Czyż nie dobija się koni ? | McCoy ,Horace |
K-283 | David Wark Griffith | Film na świecie, nr 283 (1982/3) |
D-08 | Dekalog - scenariusze | Kieślowski, Krzysztof ;Piesiewicz , Krzysztof |
B-135 | Diabelskie zwierciadło | Kałużyński, Zygmunt |
C-141 | Diabeł jest kobietą - z historii filmowego wampa | Pitera, Zbigniew |
D-25 | Diabeł nas podsłuchuje - próba analizy filmu "Rozmowa" | Królikiewicz, Grzegorz |
L-36 | Dictionaire de la civilisation Egyptienne | zbiorowo |
A-04 | Dictionnaire des Cineastes | Sadoul , Georges |
B-57 | Die subversive Kamera | Schlegel, Hans-Joachim |
I-68 | Diego i Frida | Clezio , J.M.G.le |
E-12 | DigitalMoviemaking | Billups , Scott |
B-07 | Directing the Documentary | Rabiger , Michael |
K-203 | DKF - kultura filmowa | Film na świecie, nr 203-204 (1975/7-8) |
B-106 | Dokument filmowy i telewizyjny | Szczurowski, Maciej (redakcja naukowa) |
B-56 | Dokument po przełomie - Film dokumentalny lat 90. w Europie środkowo-wschodniej | Głowa, Jadwiga /red./ |
B-74 | Dokumentar film in Polen | Klaue , Wolfgang; Lichtenstein, Manfred /red./ |
D-81 | Dokumenty Kieślowskiego | Jazdon, Mikołaj |
C-21 | Double Lives ,Second Chances -The Cinema of Krzysztof Kieslowski | Insdorf ,Annette |
F-03 | Double Take - AComperative Look at Photographs | Whelan , Richard |
B-159 | Dramat na ekranie | zbiorowo |
B-118 | Dwadzieścia pięć lat filmu Polski Ludowej | Toeplitz, Jerzy |
J-06 | Dziecko szczęścia - AleksanderTansman i jego czasy | Cegiełła, Janusz |
C-140 | Dzieje Gwiazdy | Pitera, Zbigniew |
J-39 | Dzieje muzyki | Schaeffer, Bogusław |
J-40 | Dzieje muzyki polskiej w zarysie | Ochlewski , Tadeusz (red.) |
L-20 | Dzieje Polski | Topolski, Jerzy |
F-16 | Dzieje polskiej fotografii | Płażewski , Ignacy |
L-34 | Dzieje sześciu pojęć - sztuka, piękno, forma, twórczość, odtwórczość, przeżycie estetyczne | Tatarkiewicz, Władysław |
I-64 | Dzieje sztuki polskiej 1890-1980 w zarysie | Olszewski, Andrzej K. |
C-05 | Dziennik z pawlacza | Mętrak , Krzysztof |
B-124 | Dzień dzisiejszy filmu francuskiego | Eberhardt, Konrad |
B-81 | Dziesiąta Muza | Irzykowski, Karol |
I-17 | Dziewczyna z perłą | Seydewotzowie , Ruth i Max |
J-33 | Dźwięczący ekran | Helman, Alicja |
J-32 | Dźwięk cyfrowy | Butryn, Wojciech |
J-30 | Dźwięk w filmie | Przedpełska-Bieniek, Małgorzata |
J-47 | Dźwięk w filmie - teoria i praktyka | Yewdall , Dawid Lewis |
A-02 | Early Motion Pictures | Niver ,Kemp R. |
B-166 | Edukacja filmowa | Peters, J. M. L. |
C-107 | Eisenstein | Szkłowski, Wiktor |
C-16 | Eisenstein - artysta myśliciel | zbiorowo |
F-18 | Eksponometria filmowa; w: Realizacja obrazu filmowego i telewizyjnego, zeszyt 18 | Mascelii , J. V. - fragmenty podręcznika filmowego |
F-38 | Ekspozycja w fotografii | Vogel, Reinhard |
J-14 | Elektroakustyka dla wszystkich | Witort, Aleksander |
J-10 | Elektroakustyka w pytaniach i odpowiedziach | Urbański, Bolesław |
F-19 | Elektroniczneobrazoświaty . Między sztuką a technologią | Zawojski, Piotr |
E-28 | Elektronika | Watson, John |
F-36 | Elementarz filmowca amatora 8 mm | Kreyser , Ryszard |
E-29 | Elementy technologii telewizyjnej | Uhma , Marek |
H-03 | Elementy wiedzy o teatrze | Hausbrandt , Andrzej |
C-126 | Elizabeth Taylor | Kołodyński, Andrzej |
C-125 | Entretiens avec Woody Allen | Lax , Eric |
K-403 | EricRohmer | Film na świecie, nr 403/2002 |
B-126 | Eros i film | Kornatowska, Maria |
D-79 | Erotyka w filmie | Keesey , Douglas; Duncan, Paul /red./ |
H-10 | Erwin Axer i inni | Notatnik Teatralny 36-37/2005 |
J-11 | Estetyka muzyki filmowej | Lissa, Zofia |
K-004 | Etyka i estetyka | Kwartalnik filmowy, nr 29-30 |
C-67 | Eugeniusz Cękalski | Janicki, Stanisław |
C-19 | Eugeniusz Cękalski | Lemann , Jolanta |
B-109 | Europejskie manifesty kina. Od Matuszewskiego doDogmy . Antologia | Gwóźdź, Andrzej |
C-95 | Everything you always wanted toknow about Woody | Flashner , Graham |
B-82 | Fabryka snów czy szkoła życia | Depta, Henryk |
D-43 | Fanny i Aleksander ; Z życia marionetek | Bergman, Ingmar (przekład: Z.Łanowski ) |
C-32 | Faraon kina (o Jerzym Kawalerowiczu) | Dipont , Małgorzata;Zawiśliński , Stanisław |
K-298 | Faszyzm i kino | Film na świecie, nr 298-299 |
C-128 | Fellini | Kornatowska, Maria |
B-70 | Film | Manvell , Roger (przekład: I.Nomańczukowa ) |
F-05 | Film - sztuka obrazu; w: Realizacja obrazu filmowego i telewizyjnego, zeszyt 21 | zbiorowo |
B-58 | Film a rzeczywistość lat 70-tych | zbiorowo |
B-55 | Film a świadomość historyczna - ActaFilmologica nr 1 | zbiorowo - sesja naukowa |
B-69 | Film andTelevision in Poland | Fuksiewicz , Jacek |
B-152 | Film awangardowy w Polsce i na świecie | zbiorowo |
B-87 | Film bułgarski w Polsce | Koniczek, Ryszard; Pełka, Barbara |
K-351 | Film dokumentalny | Film na świecie, nr 351-352 |
K-272 | Film francuski | Film na świecie, nr 272 (1981/4) |
B-84 | Film francuski (1895 - 1945) | Leprohon , Pierre |
B-129 | Film gangsterski | Helman, Alicja |
K-260 | Film historyczny | Film na świecie, nr 260 (1980/4) |
K-263 | Film i komiks | Film na świecie, nr 263 (1980/7) |
B-42 | Film i literatura | Wierzewski , Wojciech |
B-132 | Film i przekształcenia współczesnej kultury | Kossak, Jerzy |
B-36 | Film i telewizja w USA - dzień dzisiejszy i perspektywy | Toeplitz, Jerzy |
K-247 | Film indyjski | Film na świecie, nr 247 (1979/3) |
B-187 | Film jako źródło historyczne | Hendrykowski, Marek |
K-280 | Film japoński | Film na świecie, nr 280 (1981/12) |
B-174 | Film japoński | Janicki, Stanisław |
B-91 | Film jest snem | Eberhardt, Konrad |
K-085 | Film naukowy 1999 | Film naukowy 1999 |
K-084 | Film naukowy nr 1/97 | Film naukowy nr 1/97 |
K-081 | Film naukowy nr 1-2/94 | Film naukowy nr 1-2/94 |
K-082 | Film naukowy nr 1-2/95 | Film naukowy nr 1-2/95 |
K-083 | Film naukowy nr 1-2/96 | Film naukowy nr 1-2/96 |
B-44 | Film o sztuce - nowe zjawisko kultury artystycznej | Czeczot-Gawrak , Zbigniew |
K-185 | Film polityczny | Film na świecie, nr 185-186 (1974/1-2) |
B-89 | Film polski - twórcy i mity | zbiorowo |
B-67 | Film polski od A do Z | Janicki, Stanisław |
B-117 | Film polski w wojennej potrzebie | Ozimek, Stanisław |
B-121 | Film radziecki w Polsce 1926 - 1966 | Koniczek, Ryszard |
B-94 | Film się zmienia | Michałek, Bolesław |
B-77 | Film skandynawski | Kwiatkowski, Aleksander |
B-119 | Film w Polsce | Fuksiewicz , Jacek |
B-41 | Film w Poznaniu 1896 - 1945 | Hendrykowska, Małgorzata; Hendrykowski, Marek |
B-196 | Film w Poznaniu i Wielkopolsce 1896-1996 | Hendrykowska, Małgorzata; Hendrykowski, Marek |
K-275 | Film węgierski | Film na świecie, nr 275 (1981/7) |
K-205 | Film wobec faszyzmu | Film na świecie, nr 205 (1975/9) |
B-154 | Film żydowski w Polsce | Gross, Natan |
K-101 | Film&TV Kamera nr 1/2001 (1) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-102 | Film&TV Kamera nr 1/2002 (2) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-106 | Film&TV Kamera nr 1/2003 (6) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-110 | Film&TV Kamera nr 1/2004 (10) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-114 | Film&TV Kamera nr 1/2005 (14) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-118 | Film&TV Kamera nr 1/2006 (18) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-122 | Film&TV Kamera nr 1/2007 (22) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-126 | Film&TV Kamera nr 1/2008 (26) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-103 | Film&TV Kamera nr 2/2002 (3) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-107 | Film&TV Kamera nr 2/2003 (7) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-111 | Film&TV Kamera nr 2/2004 (11) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-115 | Film&TV Kamera nr 2/2005 (15) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-119 | Film&TV Kamera nr 2/2006 (19) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-123 | Film&TV Kamera nr 2/2007 (23) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-127 | Film&TV Kamera nr 2/2008 (27) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-104 | Film&TV Kamera nr 3/2002 (4) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-108 | Film&TV Kamera nr 3/2003 (8) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-112 | Film&TV Kamera nr 3/2004 (12) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-116 | Film&TV Kamera nr 3/2005 (16) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-120 | Film&TV Kamera nr 3/2006 (20) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-124 | Film&TV Kamera nr 3/2007 (24) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-128 | Film&TV Kamera nr 3/2008 (28) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-105 | Film&TV Kamera nr 4/2002 (5) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-109 | Film&TV Kamera nr 4/2003 (9) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-113 | Film&TV Kamera nr 4/2004 (13) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-117 | Film&TV Kamera nr 4/2005 (17) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-121 | Film&TV Kamera nr 4/2006 (21) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-125 | Film&TV Kamera nr 4/2007 (25) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
K-129 | Film&TV Kamera nr 4/2008 (29) | UNIT Wydawnictwo Informacje Branżowe |
B-125 | Filmowa pop-historia | Marszałek, Rafał |
B-43 | Filmowa prezentacja sztuki | Czeczot-Gawrak , Zbigniew |
K-007 | Filmowe labirynty narracji | Kwartalnik filmowy, nr 46 |
C-59 | Filmowe podróżeAbbasa Kiarostamiego | Wiącek, Elżbieta |
B-62 | Filmowe światy - Z dziejów X muzy na Górnym Śląsku | Gwóźdź, Andrzej /red./ |
B-108 | Filmowe zwierciadła Europy | Zwierzchowski, Piotr |
F-09 | Filmowy i telewizyjny sprzęt oświetleniowy | Dybczyński, Władysław |
K-005 | Filmowy portret artysty | Kwartalnik filmowy, nr 33 |
C-92 | Filmowy sezam | Pitera, Zbigniew |
K-318 | Filmowy sezon roku 1984 | Film na świecie, nr 318-319 |
B-54 | Filmówka - powieść o łódzkiej szkole filmowej | Krubski , Krzysztof; Miller, Marek; i in. |
G-05 | Filmrecht -die Verträge .Professionelle Verträge fűr das Kino-und TV-geschäft | Jacobshagen , Patrick |
F-23 | Filmujemy barwnie | Schweinitz , Jurgen |
K-222 | Filmy 1976 | Film na świecie, nr 222 (1977/2) |
D-57 | Filmy które pamiętamy | Płażewski , Jerzy |
K-284 | Filmykung-fu i Bruce Lee | Film na świecie, nr 284 (1982/4) |
B-127 | Filmy o miłości | Kornatowska, Maria |
A-12 | Filmy o sztuce i kulturze artystycznej - katalog | Balant , Tadeusz;Czeczot-Gawrak , Zbigniew |
B-177 | Filmy płaszcza i szpady | Karcz, Danuta |
K-404 | Filmy pod specjalnym nadzorem - Doświadczenie czechosłowackie | Film na świecie, nr 404/2003 |
B-128 | Filmy sensacyjne | Helman, Alicja |
D-31 | Filmy z czterdziestolecia | Słodowski , Jan; Tabęcki, Jacek |
K-262 | Flip i Flap / PierreEtaix / Mel Brooks | Film na świecie, nr 262 (1980/6) |
D-01 | Format scenariusza filmowego | Schabenbeck , Martin |
F-35 | Fotograf praktyk | Niemczyński, Roman |
G-10 | Fotograf, fotografia, prawo | Orżewski , Wojciech |
F-02 | Fotografia - Jak lepiej fotografować | Hedgecoe , John |
F-06 | Fotografia - podręcznik | McWhinnie ,Ailsa /red./ |
F-14 | Fotografia cyfrowa dla każdego | Daly ,Tim |
F-34 | Fotografia cyfrowa dla żółtodziobów | Greenberg , Steven |
F-15 | Fotografia cyfrowa od A do Z - encyklopedia | Fedak , Jerzy |
F-33 | Fotografia jako sztuka współczesna | Cotton , Charlotte |
F-32 | Fotografia w praktyce amatorskiej | Pękosławski , Zbigniew |
F-30 | Fotografia XX wieku - Muzeum Ludwig w Kolonii | zbiorowo |
F-37 | Fotografowanie architektury | Dederko, Witold |
F-22 | Fotografowanie nie jest trudne | Płażewski , Jerzy |
F-21 | Fotografowanie przy świetle błyskowym | Kreyser , Ryszard |
K-361 | Francois Truffaut | Film na świecie, nr 361-362 |
L-52 | Franz Kafka | Wagenbach , Klaus |
J-50 | FranzWaxman - zdobywca Oscarów zKönigshütte | Cieśliński, Marek Kosma |
K-238 | Fritz Lang | Film na świecie, nr 238 (1978/6) |
C-123 | Gerard Philipe - wspomnienia | Philipe,Anne ; Roy, Claude |
D-84 | Gesty - osoby - teksty: Kino Hala Hartleya | Helman, Alicja; Pitrus, Andrzej |
J-31 | Głośniki i zestawy głośnikowe | Krajewski, Jerzy |
L-33 | Goci - rzeczywistość i legenda | Strzelczyk, Jan |
D-62 | Godzina W; Węgrzy; Kanał /opowiadania/ | Stawiński, Jerzy Stefan |
C-114 | Gogolewski (Ignacy Gogolewski) | Filler , Witold |
C-46 | Gorki i film | Jackiewicz, Aleksander |
D-28 | Góra stoi ! - próba analizy filmu "Sobowtór" | Królikiewicz, Grzegorz |
E-03 | Gramatyka języka filmowego; w: Realizacja obrazu filmowego i telewizyjnego, zeszyt 27 | Arijon , Daniel (oprac. AdolfForbert ) |
J-48 | Gramofon stereofoniczny | Urbański, Bolesław |
C-62 | Greta Garbo | Piątek, Joanna |
C-41 | Günter Grass | Vormweg , Heinrich |
C-89 | Gwiazdozbiór | Jackiewicz, Aleksander |
C-137 | Gwiazdy ekranu | Bukowiecki, Leon |
C-138 | Gwiazdy ekranu - wszystko o ... | Michalski, Czesław |
C-90 | Gwiazdy w zbliżeniu - portrety aktorów i reżyserów polskich | Lutomski, Jacek (red.) |
B-151 | Gwiezdne imperia X muzy | Hołdys, Bolesław |
D-10 | Gwiezdne wojny,cz.I - Mroczne widmo - jak powstawał film | Bouzereau , Laurent; Duncan, Jody |
D-06 | Hanna i jej siostry (scenariusz) | Allen, Woody (przekład: M.Sabadach ) |
I-20 | Happening | Pawłowski, Tadeusz |
C-13 | Hazardzista z Hollywood | Evans, Robert |
L-32 | Hellenika - wizerunek epoki od Aleksandra do Augusta | Świderkówna, Anna |
L-47/I | Historia estetyki - tom I: Estetyka starożytna | Tatarkiewicz, Władysław |
L-47/II | Historia estetyki - tom II: Estetyka średniowieczna | Tatarkiewicz, Władysław |
L-47/III | Historia estetyki - tom III: Estetyka nowożytna | Tatarkiewicz, Władysław |
B-24 | Historia filmowego Oscara | Hendrykowski, Marek |
B-110 | Historia filmu 1895 - 2005 | Płażewski , Jerzy |
B-103 | Historia filmu dla każdego | Płażewski , Jerzy |
B-28 | Historia filmu francuskiego 1895 - 1989 | Płażewski , Jerzy |
B-66-I | Historia Filmu Polskiego - t. I: 1895-1929 | Toeplitz, Jerzy |
B-66-II | Historia Filmu Polskiego - t. II: 1930-1939 | Toeplitz, Jerzy |
B-66-III | Historia Filmu Polskiego - t. III: 1939-1956 | Toeplitz, Jerzy |
B-66-IV | Historia Filmu Polskiego - t. IV: 1957-1961 | Toeplitz, Jerzy |
B-66-V | Historia Filmu Polskiego - t. V: 1962-1967 | Toeplitz, Jerzy |
B-86 | Historia filmu radzieckiego | Jurieniew ,Rostisław |
L-38/I | Historia filozofii - tom. I: Filozofia starożytna i średniowieczna | Tatarkiewicz, Władysław |
L-38/II | Historia filozofii - tom. II: Filozofia nowożytna do roku 1830 | Tatarkiewicz, Władysław |
L-38/III | Historia filozofii - tom. III: Filozofia XIX wieku i współczesna | Tatarkiewicz, Władysław |
L-30 | Historia idei politycznych - wybór tekstów, t. I | Filipowicz S., A. Mielczarek A. i in. (oprac.) |
L-31 | Historia idei politycznych - wybór tekstów, t. II | Filipowicz S., A. Mielczarek A. i in. (oprac.) |
J-27 | Historia jazzu, t.1 Rodowód | Schmidt, Andrzej |
B-23 | Historia kina - wybrane lata | zbiorowo |
B-31 | Historia kina polskiego | Lubelski, Tadeusz; Zarębski, Konrad J. /red./ |
I-43/I | Historia sztuki europejskiej - t. I | Meyer, Peter |
I-43/II | Historia sztuki europejskiej - t. II | Meyer, Peter |
B-65-I | Historia Sztuki Filmowej - t. I: 1895-1918 | Toeplitz, Jerzy |
B-65-II | Historia Sztuki Filmowej - t. II: 1918-1929 | Toeplitz, Jerzy |
B-65-III | Historia Sztuki Filmowej - t. III: 1928-1933 | Toeplitz, Jerzy |
B-65-IV | Historia Sztuki Filmowej - t. IV: 1934-1939 | Toeplitz, Jerzy |
B-65-V | Historia Sztuki Filmowej - t. V: 1939-1945 | Toeplitz, Jerzy |
B-65-VI | Historia Sztuki Filmowej - t. VI: 1946-1953 | Toeplitz, Jerzy |
I-58 | Historia sztuki polskiej. Tom III - Sztuka nowoczesna | Dobrowolski, Tadeusz; Tatarkiewicz, Władysław /red./ |
I-01 | Historia sztuki starożytnej | Czegodajew , A. /red./ (przekład: M. Zagórska) |
I-41 | Historia sztuki w zarysie | Estreicher, Karol |
B-198 | Hiszpańska myśl filmowa | Chyła, Wojciech |
C-78 | Hitchcock | Skwara, Janusz |
C-65 | Hitchcock/Truffaut | Truffaut,Francois |
C-18 | Hoffman - chuligana żywot własny | Zawiśliński , Stanisław |
I-28 | Homer i epoka heroiczna | Luce, J. V. |
K-008 | Homoludens | Kwartalnik filmowy, nr 56 |
K-305 | Horror | Film na świecie, nr 305-306 |
D-09 | HotelPalace | Topor, Roland; i inni /przekł. Ewa Kuczkowska/ |
C-104 | Hungarian FilmDirectors 1948 - 1983 | zbiorowo |
J-04 | Idea muzyki absolutnej i inne studia | Dahlhaus , Carl |
L-21 | Iliada | Homer (przekład: F. K. Dmochowski) |
L-15 | Iliada | Homer (przekład: K. Jeżewska) |
I-44 | Impresjonizm | Kępiński, Zdzisław |
K-189 | Ingmar Bergman | Film na świecie, nr 189 (1974/5) |
K-309 | Ingmar Bergman | Film na świecie, nr 309-310 |
C-102 | Ingmar Bergman w opinii krytyki zagranicznej | Zielińska, Donata (oprac.) |
C-12 | Ingrid Bergman - dama z Casablanki | Spoto , Donald |
C-82 | Innokientij Smoktunowicz | Gazda, Janusz |
B-197 | Inscenizacja filmowa. Podręcznik reżyserii | Szymczyk, Witold |
J-01 | Instrumentoznawstwo i akustyka | Drobner, Mieczysław |
L-13 | Inteligencja stosunków międzyludzkich | Gross, Stefan F. |
E-26 | Intermedium - cyfrowa przyszłość filmu i telewizji | Franek, Krzysztof |
K-407 | Irlandia filmowa | Film na świecie, nr 407 |
L-59 | IsaacBashievis Singer | Noiville ,Florence |
K-399 | IstvanSzabo | Film na świecie, nr 399 |
J-09 | J. S. Bach | Zavarsky , Ernest |
C-99 | Jacques Tati - His Life and Art | Bellos , David |
I-52 | Jak czytać malarstwo - rozwiązywanie zagadek, rozumienie i smakowanie dzieł dawnych mistrzów | Rynck , Patrick de (przekład: Piotr Nowakowski) |
C-105 | Jak ekran przemówił - wspomnienia wynalazcy | Szorin , Aleksander |
D-49 | Jak napisać scenariusz filmowy | Russin , Robin U.;Downs , William Missouri |
D-35 | Jak napisać świetną powieść | Zuckerman , Albert |
B-09 | Jak to się dzieje? | Bratkowski, Jan |
K-333 | James Bond / RolandJoffe i jego filmy | Film na świecie, nr 333 |
C-29 | Jan Epstein. Studium natury w sztuce filmowej | Gawrak , Zbigniew |
K-256 | Jean Renoir | Film na świecie, nr 256 (1979/12) |
B-35 | Język filmu | Płażewski , Jerzy |
K-245 | John Cassavetes / BobRafaelson / Allan J. Pakula | Film na świecie, nr 245-246 (1979/1-2) |
C-142 | John Gielgud - aktor i jego czasy | Miller, John; Powell, John |
C-40 | Jorge Luis Borges | Woodall , James (przekład: M.Białoń-Chałecka ) |
C-135 | Józef Gębski - Retrospektywa filmowa, Kielce 4-5 czerwca 2009 | Daniel, Jerzy (red.) |
K-293 | JózefLejtes | Film na świecie, nr 293-294 |
F-10 | Kamera wideo - Jak szybko i łatwo robić lepsze filmy wideo | Hedgecoe , John |
B-97 | Kamień w wodę | Marszałek, Rafał |
C-51 | Karol Irzykowski - teoretyk filmu | Kumor, Aleksander |
K-397 | Kartki z kalendarza Profesora Toeplitza | Film na świecie, nr 397-398 |
A-16 | Katalog 1959-1968 Wytwórni Filmów Oświatowych w Łodzi | zbiorowo |
A-17 | Katalog 1969-1973 Wytwórni Filmów Oświatowych w Łodzi | Gawlik, Halina /red./ |
A-11 | Katalog filmów dla dzieci i młodzieży - filmy fabularne | Kołodyński, Andrzej |
A-10 | Katalog filmów krótkometrażowych 16mm (amerykańskich) |
|
A-09 | Katalog Filmów Oświatowych "Człowiek-Świat-Polityka " | Nowak, Mariusz |
A-08 | Katalog polskich telewizyjnych filmów fabularnych 1964-1975 | Figlewski , Witold; Fuks, Stanisław |
A-15 | Katalog polskich telewizyjnych filmów fabularnych 1979-1980 | Figlewski , Witold; Fuks, Stanisław |
J-19 | Kategorialna percepcja wysokości dźwięku w muzyce | Rakowski, Andrzej |
L-67 | Katyń. Milczący, niepokonani | Odojewski, Włodzimierz |
L-05 | Kawior i popiół - Życie i śmierć pokolenia oczarowanych i rozczarowanych marksizmem | Shore ,Marci |
K-343 | Kazimierz Kutz | Film na świecie, nr 343-344 |
C-68 | Kazimierz Prószyński | Jewsiewicki , Władysław |
C-26 | Kazimierz Prószyński - monografia bibliograficzna 1881-1975 | Fuks, Stanisław |
B-112 | Kazimierz Prószyński - polski wynalazca filmowy | Jewsiewicki , Władysław |
C-04 | KenLoach - patrz i walcz | Mazierska , Ewa |
K-396 | KenLoach &Mike Leigh | Film na świecie, nr 396 |
K-345 | Kenji Mizoguchi | Film na świecie, nr 345-346 |
C-151 | Kieślowski - Ważne, żeby iść... | Zawiśliński , Stanisław |
C-20 | Kieślowski bez końca | Zawiśliński , Stanisław |
C-144 | Kieślowski varia | Zawiśliński , Stanisław (red.) |
C-152 | Kij w mrowisko | Zawadzka, Magdalena |
A-13 | Kinematografia w Polsce Ludowej | Filmowy Serwis Prasowy |
A-27 | Kinematografia w Polsce Ludowej 1945 - 1980 | zbiorowo |
A-20 | Kinematografia, telewizja i video w Polsce 1999/2000 - leksykon, VI edycja | Zabłocki, Michał J. (oprac.) |
K-216 | Kino algierskie / RobertBresson | Film na świecie, nr 216 (1976/8) |
K-199 | Kino amerykańskie | Film na świecie, nr 199 (1975/3) |
K-295 | Kino Australii | Film na świecie, nr 295-296 |
K-251 | Kino australijskie i kanadyjskie | Film na świecie, nr 251 (1979/7) |
K-233 | Kino brytyjskie | Film na świecie, nr 233 (1978/1) |
K-341 | Kino brytyjskie / Imię Róży | Film na świecie, nr 341-342 |
B-138 | Kino dla wszystkich | Toeplitz, Krzysztof Teodor |
K-252 | Kino erotyczne | Film na świecie, nr 252 (1979/8) |
K-254 | Kino gruzińskie i armeńskie | Film na świecie, nr 254 (1979/10) |
C-159 | Kino Hanny Schygulli | Gwóźdź, Andrzej /red./ |
K-355 | Kino hiszpańskie | Film na świecie, nr 355-356 |
K-237 | Kino hiszpańskie i portugalskie | Film na świecie, nr 237 (1978/5) |
K-386 | Kino i rock | Film na świecie, nr 386 |
B-143 | Kino i telewizja | Lewicki, Bolesław W. /red./ |
K-268 | Kino i wojna | Film na świecie, nr 268 (1980/12) |
K-322 | Kino katastroficzne | Film na świecie, nr 322-323 |
K-003 | Kino końca wieku | Kwartalnik filmowy, nr 21-22 |
K-390 | Kino lat 60. / Konfrontacje '93 | Film na świecie, nr 390-391 |
K-271 | Kino moralnego niepokoju | Film na świecie, nr 271 (1981/3) |
B-63 | Kino na pograniczu - wędrówki po dziejach filmu na Górnym Śląsku | Lewandowski, Jan F. |
K-307 | Kino polskie | Film na świecie, nr 307-308 |
B-104 | Kino polskie | Haltof , Marek |
K-253 | Kino polskie / Krytyka filmowa | Film na świecie, nr 253 (1979/9) |
K-194 | Kino polskie wXXX-leciu | Film na świecie, nr 194 (1974/10) |
B-34 | Kino polskie: reinterpretacje. Historia - ideologia - polityka | Klejsa , K.;Nurczyńska-Fidelska E. (red.) |
C-109 | Kino prawdziwej fikcji i filmy potencjalne. Hal Hartley | Kaleta, Kenneth |
K-243 | Kino radzieckie | Film na świecie, nr 243 (1978/11) |
K-236 | Kino RFN | Film na świecie, nr 236 (1978/4) |
K-331 | Kino RFN /Wim Wenders / Werner Herzog | Film na świecie, nr 331-332 |
K-006 | Kino skandynawskie | Kwartalnik filmowy, nr 39-40 |
K-217 | Kinosocjaliśtyczne | Film na świecie, nr 217 (1976/9) |
B-52 | Kino szoku przyszłości | Skwara, Janusz |
K-214 | Kino szwajcarskie / O komedii filmowej | Film na świecie, nr 124 (1976/6) |
A-14 | Kino ulotne - Międzynarodowe Festiwale Filmów Krótkich w Krakowie (katalog) | Zmudziński , Bogusław /red./ |
K-213 | Kino USA lat 70-tych | Film na świecie, nr 213 (1976/5) |
K-227 | Kino według Hitchcocka | Film na świecie, nr 137-138 (1977/7-8) |
K-241 | Kino węgierskie | Film na świecie, nr 241 (1978/9) |
K-269 | Kino włoskie | Film na świecie, nr 269 (1981/1) |
D-19 | Kino, wehikuł magiczny. Przewodnik osiągnięć filmufab , podróż druga 1950-1959 | Garbicz, Adam; Klinowski, Jacek |
D-18 | Kino, wehikuł magiczny. Przewodnik osiągnięć filmufab , podróż pierwsza 1913-1949 | Garbicz, Adam; Klinowski, Jacek |
B-96 | Kino. Władza. Publiczność. Kinematografia polska w latach 1944-1949 | Madej, Alina |
C-63 | Kisiel | Urbanek, Mariusz |
L-46 | Klasycyzm czyli prawdziwy koniec Królestwa Polskiego | Przybylski Ryszard |
D-86 | Klaudiusz iMessalina | Graves, Robert |
D-27 | Kłopot z Fellinim - sylwetka artystyczna Federico Felliniego | Królikiewicz, Grzegorz |
K-215 | Kobieta i kino | Film na świecie, nr 215 (1976/7) |
B-79 | Kobiet-Art. Kobiety w kulturze audiowizualnej | Panoptikum Nr 4 (11) 2005 |
B-80 | Kognitywna teoria filmu /antologia przekładów/ | Ostaszewski, Jacek /red./ |
L-24 | Komedianci - rzecz o bojkocie | Roman, Andrzej /oprac./ |
L-54 | Komedie - tom I | Arystofanes (przekład: JaninaŁawińska-Tyszkowska ) |
L-55 | Komedie - tom II | Arystofanes (przekład: JaninaŁawińska-Tyszkowska ) |
L-41 | Komizm | Bystroń, Jan St. |
A-21 | Kompendium terminologii filmowej | Dąbal, Wit;Andrejew , Piotr (oprac.) |
C-49 | Kompleks Tołstoja /Myśli o życiu, sztuce i filmie/ | Tarkowski, Andriej |
J-43/I | Kompozytorzy polscy 1918-2000, t. I. Eseje | Podhajski , Marek /red./ |
J-43/II | Kompozytorzy polscy 1918-2000, t. II. Biogramy | Podhajski , Marek /red./ |
I-14 | Koniec Atlantydy | Luce, J. V. |
K-232 | Konrad Eberhardt - Miniatury krytyczne | Film na świecie, nr 232 (1977/12) |
L-01 | Konstanty Ildefons Gałczyński | Drawicz , Andrzej |
C-50 | Kontrapunkt reżysera | Jutkiewicz, Siergiej |
C-136 | Konwicki | zbiorowo (Litteraria Copernicana 1/2008) |
C-80 | Krafftówna | Kuchtówna , Lidia |
I-42 | Krajobraz z tęczą - sylwetki artystów od Fidiasza do Picassa | Klubówna , Anna |
B-188 | Kronika kinematografii polskiej 1895-1997 | Hendrykowska, Małgorzata |
B-113 | Kronika kinematografii światowej 1895 - 1964 | Jewsiewicki , Władysław |
H-04 | Krótka historia teatru polskiego | Raszewski, Zbigniew |
C-100 | Krzysztof Kieślowski 1941-1996:Regisseur-film-Director | Zawiśliński , Stanisław /red./ |
C-52 | Księga "KADRU" - O zespole filmowym Jerzego Kawalerowicza | Zawiśliński , Stanisław; Kuśmierczyk, Seweryn /red./ |
C-132 | Kto się boi Elizabeth Taylor? | Maddox , Brenda (przekład: W. Kalinowski) |
I-04 | Kubizm | Porębski, Mieczysław |
C-115 | Kucówna (Zofia Kucówna - szkic portretu aktorki) | Hausbrandt , Andrzej |
C-66 | Kult światła - o filmach i ludziach | Nykvist , Sven;Forslund , Bengt (przekład: JanBalbierz ) |
L-28 | Kultura amerykańska | Chałasiński, Józef |
B-47 | Kultura filmowa - wychowanie filmowe | Depta, Henryk |
I-35 | Kultura i społeczeństwo w renesansowych Włoszech | Burke, Peter |
I-34 | Kultura Odrodzenia we Włoszech | Burckhardt , Jacob |
K-013 | Kwartalnik filmowy, rok IV nr 1 (13) | Kwartalnik filmowy |
K-033 | Kwartalnik filmowy, rok IX nr 1 (33) | Kwartalnik filmowy |
K-036 | Kwartalnik filmowy, rok IX nr 4 (36) | Kwartalnik filmowy |
K-020 | Kwartalnik filmowy, rok V nr 4 (20) | Kwartalnik filmowy |
K-021 | Kwartalnik filmowy, rok VI nr 1 (21) | Kwartalnik filmowy |
K-024 | Kwartalnik filmowy, rok VI nr 4 (24) | Kwartalnik filmowy |
K-025 | Kwartalnik filmowy, rok VII nr 1 (25) | Kwartalnik filmowy |
K-026 | Kwartalnik filmowy, rok VII nr 2 (26) | Kwartalnik filmowy |
K-027 | Kwartalnik filmowy, rok VII nr 3 (27) | Kwartalnik filmowy |
K-028 | Kwartalnik filmowy, rok VII nr 4 (28) | Kwartalnik filmowy |
K-029 | Kwartalnik filmowy, rok VIII nr 1 (29) | Kwartalnik filmowy |
K-030 | Kwartalnik filmowy, rok VIII nr 2 (30) | Kwartalnik filmowy |
K-032 | Kwartalnik filmowy, rok VIII nr 4 (32) | Kwartalnik filmowy |
K-037 | Kwartalnik filmowy, rok X nr 1 (37) | Kwartalnik filmowy |
K-041 | Kwartalnik filmowy, rok XI nr 1 (41) | Kwartalnik filmowy |
K-042 | Kwartalnik filmowy, rok XI nr 2 (42) | Kwartalnik filmowy |
K-043 | Kwartalnik filmowy, rok XI nr 3 (43) | Kwartalnik filmowy |
K-044 | Kwartalnik filmowy, rok XI nr 4 (44) | Kwartalnik filmowy |
K-047 | Kwartalnik filmowy, rok XII nr 3 (47) | Kwartalnik filmowy |
K-051 | Kwartalnik filmowy, rok XIII nr 3 (51) | Kwartalnik filmowy |
K-052 | Kwartalnik filmowy, rok XIII nr 4 (52) | Kwartalnik filmowy |
K-053 | Kwartalnik filmowy, rok XIV nr 1-2 (53-54) | Kwartalnik filmowy |
K-055 | Kwartalnik filmowy, rok XIV nr 3 (55) | Kwartalnik filmowy |
K-056 | Kwartalnik filmowy, rok XIV nr 4 (56) | Kwartalnik filmowy |
K-057 | Kwartalnik filmowy, rok XV nr 1 (57) | Kwartalnik filmowy |
K-058 | Kwartalnik filmowy, rok XV nr 2 (58) | Kwartalnik filmowy |
K-059 | Kwartalnik filmowy, rok XV nr 3 (59) | Kwartalnik filmowy |
K-060 | Kwartalnik filmowy, rok XV nr 4 (60) | Kwartalnik filmowy |
B-92 | Latarnia czarnoksięska | Jackiewicz, Aleksander |
B-93 | Latarnia czarnoksięska 2 | Jackiewicz, Aleksander |
D-14 | Laurel & Hardy | Everson , William K. |
D-63 | Le PetitSoldat (screenplay ) | Godard, Jean-Luc |
L-35 | Lekcje tańca dla starszych i zaawansowanych | Hrabal, Bohumil (przekład: A.Czcibor-Piotrowski ) |
D-46 | Leksykon filmowy na XXI wiek - Komedie, przygody i animacje | Kałużyński, Zygmunt; Raczek, Tomasz |
D-80 | Leksykon filmowy na XXI wiek - Rarytasy, niewypały i kurioza | Kałużyński, Zygmunt; Raczek, Tomasz |
D-21 | Leksykon polskich filmów fabularnych | Słodowski , Jan /red./ |
C-44 | Leksykon reżyserów filmowych /reżyserzy zagraniczni/ | Pitera, Zbigniew |
I-40 | Leonardo da Vinci | Vallentin , Antonina |
K-324 | Lew W.Kuleszow | Film na świecie, nr 324 |
L-11 | Lewy czerwcowy | Kurski, Jacek; Semka, Piotr |
D-66 | LifeBefore andAfter Monty Python | Johnson, Kim "Howard" |
D-41 | Lifeis beautiful (Lavita ebella ) | Benigni , Roberto; Cerami, Vincenzo |
L-69/I | Literatura i polityka t. 1 W klimacie dyktatury 1927-1939 | Kruczkowski. Leon |
L-69/II | Literatura i polityka t. 2 Wśród swoich i obcych 1945-1962 | Kruczkowski. Leon |
L-04 | Literatura na świecie "Szkoła nowojorska", lipiec 1986 | zbiorowo |
L-53 | Literatura na świecie: Gorki | zbiorowo |
C-81 | Loda Halama - moje nogi i ja | Halama, Loda (oprac. Teresa Krzemień) |
D-45 | Love , sex,death andthe meaning of life - The films of Woody Allen | Hirsch , Foster |
K-273 | Lśnienie /Kagemusha / Miasto kobiet / Constans, Kontrakt... / Z życia marionetek / Stado / Wujaszek z Ameryki | Film na świecie, nr 273-274 (1981/5-6) |
J-51 | Lutosławski o sobie | Owińska, Zofia |
J-26 | Lwowskie piosenki uliczne, kabaretowe i okolicznościowe do 1939 roku | Habela , Jerzy; Kurzowa, Zofia |
C-121 | Łapicki (Andrzej Łapicki) | Misiorny , Michał |
C-74 | Łomnicki (Jan Łomnicki) | Filler , Witold |
D-89 | Łysa śpiewaczka / Lekcja / Krzesła | Ionesco, Eugene |
B-192 | Magazyn filmowo-telewizyjny | zbiorowo |
J-28 | Magnetofony i gramofony cyfrowe | Urbański, Bolesław |
I-62 | Malarstwo francuskie | Secomska , Krystyna |
I-61 | Malarstwo polskie: romantyzm - historyzm - realizm | Ryszkiewicz , Andrzej |
I-57 | Malarstwo zachodnio-europejskie | Samotyhowa , Nela |
A-18 | Mała encyklopedia kina radzieckiego | Bauman, Jelena;Jurieniew ,Rostisław |
J-15 | Mała encyklopedia muzyki | Śledziński, Stefan (red. naczelny) |
B-184 | Mała historia filmu w ilustracjach | Płażewski , Jerzy |
F-39 | Mała historia fotografii | Brauchitsch , Boris von |
J-13 | Mała historia muzyki | Reiss, Józef W. |
A-22 | Małe abecadło filmu i telewizji | Pijanowski, Lech |
J-18 | Mały informator muzyki XX wieku | Schaeffer, Bogusław |
I-37 | Manet | Perruchot , Henri |
C-101 | Marilyn Monroe - anatomia mitu | zbiorowo |
C-111 | Marlena Dietrich | zbiorowo |
L-56 | Martwa natura z dzięciołem | Robbins , Tom |
K-292 | Max Linder | Film na świecie, nr 292 |
L-62 | Mdłości | Sartre, Jean Paul (przekład: J. Trznadel) |
L-39 | Merowingowie i Karolingowie | Faber, Gustav |
D-68 | Miasto kobiet | Fellini, Federico |
K-202 | Michelangelo Antonioni | Film na świecie, nr 202 (1975/6) |
C-58 | Michelangelo Antonioni | Zmudziński , Bogusław /red./ |
B-53 | Między klasyką a nowym kinem | Wierzewski , Wojciech |
A-23 | Międzynarodowe festiwale filmowe | Grzelecki , Stanisław; Armatys, Leszek |
K-257 | Międzynarodowe Seminarium Krytyki Filmowej - Gdańsk 1979 | Film na świecie, nr 257 (1980/1) |
D-60 | Milczenie jest złotem - scenopis filmowy | Clair,Rene |
H-15 | Mistrzowie i koledzy | Ciecierski, Jan |
C-45 | Mistrzowie kina współczesnego | Jackiewicz, Aleksander |
D-64 | Miś - czyli rzecz o Stanisławie Barei | Łuczak, Maciej |
K-229 | Młode kino polskie | Film na świecie, nr 229 (1977/9) |
B-176 | Mniszkówna… i co dalej w polskim kinie? Wybór tekstów z czasopism filmowych dwudziestolecia międzywojennego | Gierszewska, Barbara /oprac./ |
I-38 | Moderniści o sztuce | Grabska, Elżbieta |
I-39 | Modigliani | Sichel , Pierre (przekład: M. Skibniewska) |
B-15 | Moja filmoteka - Film w kulturze | Jackiewicz, Aleksander |
B-17 | Moja filmoteka - Kino polskie | Jackiewicz, Aleksander |
B-16 | Moja filmoteka - Literatura i teatr w filmie | Jackiewicz, Aleksander |
B-14 | Moja historia kina | Jackiewicz, Aleksander |
L-09 | Molier | Żeleński, Tadeusz Boy |
C-83 | Monika Vitti | Kornatowska, Maria |
E-01 | Montaż filmowy | Reisz , Karel |
I-49 | Montmartre w czasach Picassa 1900 - 1910 | Crespelle , Jean-Paul (przekład: M.Bibrowski ) |
C-146 | Movie icons : Chaplin | Duncan, Paul /red./ |
C-98 | Movie Icons : Welles | Duncan, Paul /red./ |
B-03 | Movies andMethods , vol.I | Nichols , Bill /red./ |
B-04 | Movies andMethods , vol.II | Nichols , Bill /red./ |
J-22 | Mozart | Kolb,Annette |
K-221 | Mówią włoscy twórcy filmowi | Film na świecie, nr 221 (1977/1) |
J-35 | Muzyka polskiego Odrodzenia | Lissa, Zofia; Chomiński, Józef |
J-17 | Muzyka w epoce romantyzmu | Einstein, Alfred |
J-05 | Muzyka w kontekście kultury - Spotkania muzyczne w Baranowie 1976 | Polony, Leszek (red.) |
J-16 | Muzyka w świecie starożytnym | Sachs,Curt |
C-134 | Na przykład Marlon Brando | Bereźnicki, Jan |
D-15 | Na wesołej Lwowskiej Fali | Szolginia , Witold /oprac. i wybór/ |
L-22 | Najkrótsze stulecie | Toeplitz, Krzysztof Teodor |
K-349 | Najnowsze kino USA | Film na świecie, nr 349-350 |
K-405 | Nanni Moretti | Film na świecie, nr 405/2005 |
B-178 | Nie tylko Chaplin… | Kokesz , Stanisław |
B-101 | Nie tylko Disney - Rzecz o filmie animowanym | Giżycki, Marcin |
B-61 | Nie tylko filmy, nie same kina... Z dziejów X muzy na górnym Śląsku i w Zagłębiu Dąbrowskim | Gwóźdź, Andrzej /red./ |
D-11 | Niedoskonałe odbicie - o sztuce scenariusza filmowego | Karpiński, Maciej |
D-51 | Niedoskonałe odbicie - warsztat scenarzysty filmowego | Karpiński, Maciej |
B-199 | Niemiecka myśl filmowa - Antologia 1 | Gwóźdź, Andrzej (red.) |
B-172 | Nieobojętna przyroda | Eisenstein, Sergiusz |
L-19 | Niewinni kaznodzieje - filmowy zestaw wierszy poetów polskich | Foks, Darek /montaż/ |
D-97 | Nigdy w życiu | Grochola, Katarzyna |
I-63 | Noc seksualna | Quignard , Pascal |
D-03 | Notatki scenarzysty - t. I | Stawiński, Jerzy Stefan |
D-04 | Notatki scenarzysty - t. II | Stawiński, Jerzy Stefan |
C-112 | Notatki z planu filmowego | Lisowski, Juliusz Lubicz |
B-95 | Notes filmowy | Michałek, Bolesław |
K-266 | Nowa fala - i co dalej? | Film na świecie, nr 266 (1980/10) |
C-37 | Nowehollywood - rozmowy o sztuce i rzemiośle filmowym | Michalska, Krystyna; Michalski, Bohdan |
K-393 | Nowe kino francuskie | Film na świecie, nr 393 |
K-339 | Nowe kino radzieckie | Film na świecie, nr 339-340 |
B-30 | Nowe źródło historii / Ożywiona fotografia czym jest, czym być powinna | Matuszewski, Bolesław |
C-130 | Nowicki | Szczygielska, Zofia |
B-73 | Nowy film amerykański | Toeplitz, Jerzy |
B-85 | Nowy film czechosłowacki | Skwara, Janusz |
B-122 | Nowy film radziecki | Pitera, Zbigniew |
B-162 | O cudach, czarach i upiorach ekranu | Beylin , Stefania |
H-06 | O dramacie - od Arystotelesa do Goethego | Udalska , Eleonora /red./ |
H-07 | O dramacie - od Hugo do Witkiewicza | Udalska , Eleonora /red./ |
H-08 | O dramacie - Od Sartre'a do Mrożka | Udalska , Eleonora /red./ |
D-53 | O dwóch takich, co ukradli księżyc | Makuszyński, Kornel |
B-71 | O dziele filmowym | Helman, Alicja |
B-161 | O filmie niemieckim | Merz , Irena |
F-31 | O fotografowaniu prawie wszystko | Dederko, Witold;Pytliński , Andrzej |
L-37 | O kiczu | Banach, Andrzej |
B-173 | O kinie moralnego niepokoju …i nie tylko | Wojtczak, Mieczysław |
K-210 | O kinie polskim | Film na świecie, nr 210 (1976/2) |
B-59 | O latach pięćdziesiątych - wczoraj i dziś | zbiorowo |
E-18 | O montażu filmowym w filmie amatorskim | Zanussi, Krzysztof |
E-10 | O montażu w filmie dokumentalnym | Zonn , Lidia |
B-90 | O polskich filmach | Eberhardt, Konrad |
C-06 | O sobie | Kieślowski, Krzysztof |
E-21 | O sztuce filmowania | Stradomski, Wiesław |
K-209 | O sztuce kina | Film na świecie, nr 209 (1976/1) |
C-03 | Obrazy | Bergman, Ingmar |
J-59 | Ochman | Panek, Wacław |
B-01 | Od Caligariego do Hitlera - Z psychologii filmu niemieckiego | Kracauer , Siegfried |
C-158 | Od eksperymentu do fabuły. Twórczość filmowa Petera Timara | Bubak, Grzegorz |
C-53 | Od Holocaustu do Hollywood | Gutowski,Gene (przekład: Michał Ronikier ) |
D-103 | Od Ibsena do Aho. Filmowe adaptacje literatury skandynawskiej | Szczepański, Tadeusz /red./ |
L-06 | Od kuchni - anegdoty literackie | Kwiatkowski, Tadeusz |
B-160 | Od Pancernika Potiomkina do Trylogii o Maksymie | zbiorowo |
B-13 | Odczytać czas | Karabasz , Kazimierz |
B-185 | Odkrywanie prowincji - Z dziejów X muzy na Górnym Śląsku | Gwóźdź, Andrzej /red./ |
I-47 | Oliwa - muzyka wieków | Szypowscy , Maria i Andrzej |
C-94 | Oni i Hollywood | Rogowski, Zbigniew K. |
K-255 | Operator zawód niedostrzegany | Film na świecie, nr 255 (1979/11) |
B-83 | Opowieści kina metyskiego / Kinematografie latynoamerykańskie | Królikowska, Elżbieta |
C-124 | Orson Welles | Skwara, Janusz |
D-42 | Ostatni dzień lata | Konwicki, Tadeusz |
D-95 | Ostatni seans filmowy | McMurtry , Larry |
D-26 | Ostatni sen Bunuela - próba analizy filmu "Mroczny przedmiot pożądania" | Królikiewicz, Grzegorz |
C-01 | Ostatnie tchnienie | Bunuel, Luis (przekład: MariaBraunstein ) |
D-83 | Owoc zakazany (o kinach w czasie II wojny) | Semilski , Jerzy; Toeplitz Jerzy |
C-153 | Pamiętasz była jesień. Wspomnienia o Wojciechu Jerzym Hasie | zbiorowo |
L-26 | Pamiętnik rozbitka | Kałużyński, Zygmunt |
J-21 | Pamiętniki | Paderewski, Ignacy Jan |
B-116 | Panorama kina najnowszego 1980 - 1995 leksykon | Kosecka, Barbara; Piotrowska, Anita;Kocołowski , Wojciech |
L-68 | Paragraf 22 | Heller, Joseph |
C-02 | Pasja i bluźnierstwo | Scorsese , Martin (przekład: Barbara Kosecka) |
C-36 | Pasjans telewizyjny | Kraśko, Tadeusz |
D-101 | Perełki i Skowronki. Adaptacje filmowe prozy Bohumila Hrabala | Robert, Maciej |
K-197 | Pesaro 74 / Eisenstein / John Ford | Film na świecie, nr 197 (1975/1-2) |
K-370 | Peter Greenaway | Film na świecie, nr 370 |
D-82 | Piękniej niż w życiu. Polska Kronika Filmowa 1944-1994 | Cieśliński, Marek |
I-55 | Piotr Michałowski - życie i twórczość | Zanoziński , Jerzy |
D-34 | Pisanie scenariusza filmowego | Field,Syd ;Rilla , Rolf |
B-181 | Pisma: Dziesiąta Muza oraz Pomniejsze pisma filmowe | Irzykowski, Karol |
B-32 | Po namyśle | Clair,Rene |
D-44 | Pociągi pod specjalnym nadzorem | Hrabal, Bohumil (przekład: A. Piotrowski) |
C-97 | Pod prąd. Orson Welles kontra Hollywood | Heylin , Clinton |
D-40 | Podglądanie "Wielkiego Brata" | Godzic, Wiesław /red./ |
J-38 | Podręcznik akustyki | Everest, Alton T.; Pohlmann, Ken C. /przekład W. Kurylak/ |
B-134 | Podróże do granic filmu | Eberhardt, Konrad |
C-106 | Podróże komiczne | Fertner, Antoni (oprac. Jerzy Bober) |
I-59 | Podstawowe pojęcia historii sztuki | Wolfflin , Henryk |
J-12 | Podstawowe wiadomości z nauki o muzyce | Lasocki, Józef Karol |
B-10 | Podstawy inscenizacji | Kluba, Henryk |
J-57 | Podstawy instrumentacji cz. 1: smyczki i drzewo | Pawłowski, Józef |
E-04 | Podstawy montażu filmowego | Duś, Zygmunt |
J-42 | Podstawy nagłośnienia i realizacji nagrań | Sztekmiler , Krzysztof |
F-13 | Podstawy projekcji wąskotaśmowej | Oleksiak, Andrzej ; Bińkowski, Jacek |
F-12 | Podstawy teoretyczne oraz systematyka zastosowań filtrów zdjęciowych w realizacji barwnego obrazu filmowego; w: Realizacja obrazu filmowego i telewizyjnego, zeszyt 22 | Wert , Tomasz (praca dyplomowa) |
B-99 | Poetyka kina dokumentalnego | Przylipiak , Mirosław |
D-58 | Poetyka powieści i filmów Tadeusza Konwickiego | Lubelski, Tadeusz |
K-001 | Pogranicza filmu / Film i pamięć / Film i historia /Film-symbol-fakt itd. | Kwartalnik filmowy, nr 1 (61) |
G-09 | Pola eksploatacji utworów audiowizualnych - monografia | Ślęzak, Piotr |
K-264 | Polański i inni (Nasi za granicą) | Film na świecie, nr 264-265 (1980/8-9) |
C-30 | Polański od A do Z | Stachówna , Grażyna |
B-60 | Polish cinema in tentakes | zbiorowo |
C-48 | Polita (o Poli Negri) | Czapińska, Wiesława |
B-195 | Poloniści o filmie | zbiorowo /red.M.Hendrykowski / |
B-114 | Polscy filmowcy na frontach drugiej wojny światowej | Jewsiewicki , Władysław |
C-91 | Polscy twórcy filmowi o sobie | Janicki, Stanisław |
B-191 | Polski film dokumentalny 1945 - 1980 | Stolarska, Bronisława |
I-65 | Polskie malarstwo salonowe | Poprzęcka , Maria |
B-38 | Polskie rodowody filmu - narodziny masowego zjawiska | Michalewicz, Kazimierz St. |
D-36 | Polskie seriale telewizyjne | Uszyński, Jerzy /red./ |
A-24 | Polsko-Angielski Słownik Filmowy | Andrejew , Piotr; Dąbal, Wit |
I-13 | Południowa Arabia | Doe , Brian |
C-31 | Pora umierać - wspomnienia, refleksje, anegdoty | Zanussi, Krzysztof |
D-67 | Postmortem - opowieść filmowa | Mularczyk, Andrzej |
K-401 | Postmodernizm w kinie | Film na świecie, nr 401 |
L-16 | Powieści mniejsze. Ożenek | Gogol, Mikołaj |
K-095 | Powiększenie 1-2 (41-42) - Antoś pierwszy raz w Warszawie | Kwartalnik Filmowy - Wydanie Specjalne |
K-094 | Powiększenie 2/3 (22/23) | Studencki Magazyn Filmowy |
K-091 | Powiększenie 2'82 - Mistrzowie kina polskiego | Studencki Magazyn Filmowy |
K-092 | Powiększenie 2'83 | Studencki Magazyn Filmowy |
K-093 | Powiększenie 3'83 | Studencki Magazyn Filmowy |
B-68 | Poza ekranem - kinematografia polska 1918-1991 | Zajiček , Edward |
L-58 | Pożegnanie molocha | Kałużyński, Zygmunt |
G-01 | Praca i film - tom I : System pracy, elementy, relacje, struktura | Zajiček , Edward |
G-02 | Praca i film - tom II : Instytucje i zasilanie systemu pracy | Zajiček , Edward |
C-35 | Prafilmówka krakowska 1945-1947 /nauczyciele, słuchacze, filmy/ | Albrecht, Jacek /red./ |
G-06 | Prawo autorskie - pytania, kazusy, tablice | Golat , Rafał |
G-03 | Prawo autorskie - ustawa z dn. 4 lutego 1994 (01.08.2000) | Stowarzyszenie AutorówZAiKS |
G-04 | Prawo autorskie do dzieła filmowego | Serda , Jerzy |
G-07 | Prawo autorskie i prawa pokrewne | Golat , Rafał |
G-08 | Prawo autorskie i prawa pokrewne - zarys wykładu | Poźniak-Niedzielska, Maria (red.) |
G-11 | Prawo autorskie w muzyce | Sewerynik, Aleksandra |
A-25 | Pro-Audio: Angielsko-polski słownik terminologii nagrań dźwiękowych | Szlifirski , Krzysztof |
J-55 | Problemy kształcenia reżyserii dźwięku | Zeszyty Naukowe 10 |
D-55 | Problemy teorii dzieła filmowego | Trzynadlowski , Jan /red./ |
L-18 | Propaganda antypolska dolnośląskich władz prowincjonalnych w latach 1922-1933 | Kulak, Teresa |
B-137 | Próba sensu czyli notatnik leniwego kinomana | Toeplitz, Krzysztof Teodor |
D-76 | Prywatna historia kina polskiego | Figielski , Łukasz; Michalak, Bartosz |
C-129 | Przed lustrem | Łapicki, Andrzej |
C-131 | Przemiany | Ullmann, Liv |
B-76 | Przeminęło z filmem | Pitera, Zbigniew |
E-09 | Przewodnik po telewizji cyfrowej | Kindler-Jaworska, Elżbieta |
L-42 | PST! czylisygna nowej sztuki 1981 - 1984 | Robakowski, Józef |
K-369 | Psychoanaliza i film | Film na świecie, nr 369 |
L-08 | Psychologia uśmiechu - analiza kulturowa | Szarota, Piotr |
C-75 | Pszoniak (Wojciech Pszoniak) | Karpiński, Maciej |
D-90 | Ptasiek | Wharton, William |
D-07 | PulpFiction (scenariusz) | Tarantino, Quentin |
C-24 | Rainer Werner Fassbinder | Behlert , Małgorzata /red./ |
K-289 | Rainer Werner Fassbinder | Film na świecie, nr 289 (1983/01) |
E-19 | Realizacja filmu amatorskiego - przykłady i ćwiczenia wraz z metodyką szkolenia warsztatowego | Stradomski, Wiesław |
E-30 | Realizacja programów telewizyjnych | Kurek, Tadeusz |
E-22 | Realizujemy film | Stradomski, Wiesław |
E-20 | Realizujemy film amatorski | Stradomski, Wiesław |
F-04 | Refleksje o budowie obrazu filmowego | Ancuta , Andrzej |
J-29 | Rejestracja sygnałów fonicznych | Urbański, Bolesław |
D-22 | Rejs - czyli szczególnie nie chodzę na filmy polskie | Łuczak, Maciej |
I-03 | Rembrandt - książę malarzy | Jong , David de |
C-39 | René Clair | Jackiewicz, Aleksander |
C-77 | Retrospektywka | Majewski, Janusz |
K-206 | Rewolucja naukowo-techniczna | Film na świecie, nr 206 (1975/10) |
B-167 | Reżyseria filmowa ujęcie po ujęciu - od pomysłu do ekranizacji | Katz, Steven D. |
E-23 | Reżyseria filmu amatorskiego - Film naukowy | Jacoby , Jan |
B-180 | Reżyserowanie aktorów | Weston,Judith |
A-05 | Reżyserzy filmów zagranicznych rozpowszechnianych w Polsce 1945-1981 | Balski , Grzegorz |
D-85 | Rękopis zapodziany w Saragossie | Rudowski Krzysztof |
C-84 | Richard Burton | Cottrel , John;Fergus , Cashin (przekład; Irena Tarłowska) |
K-400 | Robert Bresson | Film na świecie, nr 400/1999 |
L-66 | Rodzina jako źródło cierpień w twórczości Witolda Gombrowicza | Kowalczyk, Agnieszka |
C-07 | Roman | Polański, Roman |
K-359 | Rosjanie na Zachodzie | Film na świecie, nr 359-360 |
B-12 | Rozmowa o dokumencie | Karabasz , Kazimierz (prowadzenie) |
B-145 | Rozmowy o filmie amatorskim | Zanussi, Krzysztof |
J-34 | Rozmyślania nad pięciolinią | Jankowski, Bogdan M. |
D-98 | Rozważna i romantyczna | Austen, Jane |
D-23 | Różyczka - próba analizy filmu "Obywatel Kane" | Królikiewicz, Grzegorz |
L-70 | Rublow | Konczałowski, Andrzej; Tarkowski, Andrzej |
B-190 | Rynek audiowizualny w Polsce - ocena i perspektywy | Adamowski, Janusz /red./ |
D-47 | Rzym, godzina 11 - scenopis filmu | Santis , Giuseppe de |
L-40 | Salon dla miliona | Kałużyński, Zygmunt |
I-06 | Salvador Dali | Descharnes , Robert; Néret, Gilles |
D-02 | Scenariusz - literacki program struktury filmowej | Lewicki, Bolesław W. |
D-48 | Scenariusze | Antonioni, Michelangelo |
D-05 | Scenariusze (LaStrada , Słodkie życie, Osiem i pół,Amarcord ) | Fellini, Federico |
D-38 | Scenariusze filmowe | Falk, Feliks |
D-78 | Scenariusze filmowe | Stawiński, Jerzy |
D-52 | Scenariusze filmowe II | Zanussi, Krzysztof |
D-20 | Sceny z życia małżeńskiego | Bergman, Ingmar (przekład: M. Olszańska, K. Sawicki) |
K-239 | Science-fiction | Film na świecie, nr 239-240 (1978/7-8) |
B-193 | Seans mitologiczny | Toeplitz, Krzysztof T. |
B-168 | Seans z wampirem | Kołodyński, Andrzej |
D-87 | Seks w wielkim mieście | Bushnell ,Candace |
B-170 | Semiotyka filmu | Łotman, Jurij |
K-234 | Sezon filmowy 1976/77 | Film na świecie, nr 234-235 (1978/2-3) |
K-248 | Sezon filmowy 1978 | Film na świecie, nr 248-249 (1979/4-5) |
K-258 | Sezon filmowy 1979 | Film na świecie, nr 258-259 (1980/2-3) |
K-347 | Sezon filmowy 1985-86 | Film na świecie, nr 347-348 |
K-357 | Sezon filmowy 1987 | Film na świecie, nr 357-358 |
K-367 | Sezon filmowy 1988 | Film na świecie, nr 367-368 |
K-207 | Sezon filmowy na świecie 1974/75 | Film na świecie, nr 207-208 (1975/11-12) |
B-142 | Sezon smutnego kosmity | Skwara, Janusz |
K-277 | Siergiej Eisenstein | Film na świecie, nr 277 (1981/9) |
L-60 | Singer - pejzaże pamięci | Tuszyńska, Agata |
K-406 | Skandynawia filmowa | Film na świecie, nr 406 |
B-29 | Słownik filmowy | Mętrak , Krzysztof |
A-19 | Słownik filmu | Syska, Rafał /red./ |
I-33 | Słownik malarstwa holenderskiego i flamandzkiego | Genaille , Robert |
A-01 | Słownik terminów filmowych | Hendrykowski, Marek |
B-111 | Słownik wiedzy o filmie | Wojnicka, Joanna;Katafiasz , Olga |
B-200 | Słowo w filmie | Hendrykowski, Marek |
F-25 | Słynne zdjęcia i ich historie - część I | Koetzle , Hans-Michael |
F-26 | Słynne zdjęcia i ich historie - część II | Koetzle , Hans-Michael |
L-03 | Smutnych losów Jana Piszczyka ciąg dalszy | Stawiński, Jerzy Stefan |
B-20 | Socrealizm na ekranie - Przegląd filmów fabularnych i dokumentalnych | Batko, Zbigniew ; Pieńkowski, Grzegorz /red./ |
E-08 | Specyficzne cechy skrótu myślowego w filmie animowanym wyrażone przez montaż i ruch; w: Realizacja obrazu filmowego i telewizyjnego, zeszyt 19 | Zeman, Bronisław (praca dyplomowa) |
C-56 | Spielberg - nie autoryzowana biografia | Baxter, John (przekład: BeataHrycak ) |
B-133 | Spojrzenie za ekran | Kołodyński, Andrzej |
B-64 | Społeczeństwo, kultura, film | Łużyńska-Dorobowa , Jadwiga |
C-15 | Spotkania teatralne | Łomnicki, Tadeusz |
B-115 | Spotkanie z filmem | Skwara, Janusz |
C-09 | Stanisław Różewicz | Hendrykowski, Marek |
K-394 | Stanley Kubrick | Film na świecie, nr 394-395 |
C-103 | Stanley Kubrick w opinii krytyki zagranicznej | Kozanecka, Anna (oprac.) |
H-14 | Stare -nieprzestarzałe | Kreczmar, Jerzy |
C-43 | Starski - droga do Oskara | Zawiśliński , Stanisław /red./ |
D-77 | Sto lat polskiego filmu 1908 - 2008 | Marszałek, Rafał; Bukowiecki, Andrzej |
L-64 | Stowarzyszenie Umarłych Dusz czylitraumopocieszne przygody ZniczaDeathsoul | Kur, Maciek |
B-21 | Strategie autorskie w polskim filmie fabularnym lat 1945-1961 | Lubelski, Tadeusz |
I-60 | Strategie subwersywne w sztukach medialnych | Ronduda , Łukasz |
J-60 | Studia nad wysokością i barwą w muzyce | Rakowski, Andrzej /red./ |
L-29/II | Studia z estetyki - tom drugi | Ingarden, Roman |
L-29/I | Studia z estetyki - tom pierwszy | Ingarden, Roman |
L-29/III | Studia z estetyki - tom trzeci | Ingarden, Roman |
C-28 | Stulecie gwiazd - Program Iluzjonu Filmoteki Narodowej (wyd. specjalne) | zbiorowo |
J-02 | Style, kierunki i twórcy muzyki XX wieku | Zieliński, Tadeusz A. |
I-46 | Supremus Malewicza | Turowski, Andrzej |
I-45 | Surrealizm | Janicka, Krystyna |
K-279 | Surrealizm - złoty wiek | Film na świecie, nr 279 (1981/11) |
D-92 | Swedish cinema ,from Ingeborg Holm to Fanny and Alexander | Cowie , Peter |
C-85 | Sylvester Stallone - Szalona kariera Kopciuszka z Hollywood | Wright, Adrian |
D-73 | Symfonia pastoralna | Gide, Andre |
J-56 | System harmoniczny H.Erpfa | Kolanek, Małgorzata (oprac.), skrypt AMFC |
L-23 | Szarlatanów nikt nie kocha - Studia i szkice o Gałczyńskim | Ossowski, Jerzy Stefan |
B-157 | Szkice filmowe | Płażewski , Jerzy |
B-88 | Szkice o filmie polskim | zbiorowo |
J-24 | Szostakowicz | Meyer, Krzysztof |
K-244 | Sztuka aktorska | Film na świecie, nr 244 (1978/12) |
B-148 | Sztuka animacji. Od ołówka do piksela - historia filmu animowanego | Beck, Jerry /red./ |
I-26 | Sztuka bizantyńska | Stern, Henri |
I-12 | Sztuka Cypru | Młynarczyk, Jolanta |
I-22 | Sztuka egejska | Rutkowski, Bogdan |
I-25 | Sztuka egipska | Lipińska, Jadwiga |
B-78 | Sztuka faktów - z historii filmu dokumentalnego | Michałek, Bolesław |
I-18 | Sztuka fałszerzy - fałszerze sztuki | Arnau , Frank |
D-93 | Sztuka filmowej interpretacji - antologia przekładów | Fodzic , Wiesław /red./ |
I-19 | Sztuka flamandzka i belgijska | Genaille , Robert |
I-10 | Sztuka grecka | Bernhard, Maria Ludwika |
I-32 | Sztuka hiszpańska | Babelon , Jean |
I-67 | Sztuka i percepcja wzrokowa. Psychologia twórczego oka | Arnheim , Rudolf |
I-11 | Sztuka islamu | Marcais , Georges |
I-24 | Sztuka Koptów | Bourguet S. J., Pierredu |
B-186 | Sztuka krótkiego metrażu | Hendrykowski, Marek |
L-14 | Sztuka pewności siebie | McGinnis, AlanLoy |
I-50 | Sztuka polska | Dobrowolski, Tadeusz |
I-31 | Sztuka portugalska | Vasconcelos , Florido de |
B-08 | Sztuka reżyserii | Hübner , Zygmunt |
B-146 | Sztuka reżyserii filmowej | Kingdon , Tom |
I-09 | Sztuka rzymska | Picard , Gilbert-Charles |
I-23 | Sztuka Syrii | Gawlikowski, Michał |
I-21 | Sztuka wczesnochrześcijańska | Jastrzębowska, Elżbieta |
I-29 | Sztuka włoska cz. I | Chastel . Andre |
I-30 | Sztuka włoska cz. II | Chastel . Andre |
L-43 | Sztuka wojny | SunTzu |
C-120 | Szukszyn (WasilijSzukszyn ) | Pawlak, Edward |
D-96 | Ślad na ziemi - opowieść filmowa | Szypulski, Andrzej |
B-123 | Śladami Bunuela / Kino hiszpańskie | Królikowska, Elżbieta |
B-194 | Śladami tamtych cieni. Film w kulturze polskiej przełomu stuleci 1895-1914 | Hendrykowska, Małgorzata |
C-17 | Śmiech | Bergson, Henri /przekład: St. Cichowicz/ |
D-74 | Śmierć w Wenecji | Mann, Tomasz |
D-91 | Śnione filmy Piotra Dumały | Armata, Jerzy /red./ |
B-39 | Świadectwa metryk - polskie kino młodych w latach osiemdziesiątych | Wasilewski, Piotr |
K-281 | Świadek,Eskalibur , Wrota niebios, Rydwany ogniste itd.. - recenzje | Film na świecie, nr 281-282 (1982/1-2) |
B-139 | Świat bez grzechu i jego obraz w filmie | Toeplitz, Krzysztof Teodor |
H-11 | Świat cyrku | Croft-Cooke , Rupert;Cotes , Peter |
F-24 | Światło obrazu - uwagi o fotografii | Barthes, Roland |
F-27 | Światło w filmie | Brown,Blain /przekład: K. Kosińska/ |
F-01 | Światło w fotografii - Fotografia wnętrz | Hicks , Roger ; Schultz, Frances |
A-26 | Światowa encyklopedia filmu religijnego | Lis, ks. Marek; Garbicz, Adam /red./ |
C-73 | Świderski (Jan Świderski) | Filler , Witold |
C-61 | Tadeusz Konwicki | Fuksiewicz , Jacek |
I-27 | Tajemnice świątyń i pałaców | Jacobi, Bernhard |
J-49 | Taśmy magnetyczne | Libura , Barbara |
B-149 | Teatr i film w Trzeciej Rzeszy. W systemie hitlerowskiej propagandy | Drewniak, Bogusław |
H-12 | Teatr niekonsekwencji (dramaty) | Różewicz, Tadeusz |
H-13 | Teatr TV - trzy odsłony. Poetyka Teatru Telewizji ostatniej dekady ( 1994-2004) | Wojdan-Świderska , Dorota |
E-05 | Technika magnetowidowa | Manz , Friedrich |
E-24 | Technologia produkcji komputerowych efektów specjalnych w polskiej kinematografii | Jochymczyk , Bogumił |
E-27 | Teleinformatyka | Norris , Mark |
E-11 | Telemetria - jak czytać, rozumieć i interpretować wyniki badań widowni telewizyjnej | Siesicki, Wojciech |
E-17 | Telewizja na Zachodzie | Biriukow , N. S. |
E-14 | Telewizja satelitarna | Bem, Daniel Józef |
J-53 | Teoretyczne zasady reżyserii dźwięku w radiofonii i telewizji | Miszczak, Stanisław |
B-183 | Teoria filmu | Kracauer , Siegfried |
B-100 | Teoria kina Gillesa Deleuze'a | Jakubowska, Małgorzata |
J-58 | Teoria muzyki | Zganiacz-Mazur, Liliana |
D-13 | The best of Laurel & Hardy | Anobile , Richard J. |
C-54 | The cinema of Krzysztof Kieślowski -variations ondestiny andchance | Haltof , Marek |
C-55 | The cinema of Nanni Moretti -dreams anddiaries | Mazierska , Ewa &Rascaroli , Laura |
D-65 | The First 20Years ofMonty Python | Johnson, Kim "Howard" |
I-66 | The Hermitage - WesternEuropean Painting | zbiorowo |
B-02 | The Marx Brothers -Pyramid ilustrated History ofthe Movies | Wolf, William |
D-33 | Three Films of Woody Allen (Zelig , Brodway DannyRose ,The Purple Rose ofCairo ) | Allen, Woody |
C-143 | To jest Hollywood | Rogowski, Zbigniew K. |
J-07 | Toscanini | Sachs, Harvey |
C-154 | Tosiek. Antoni Nurzyński, operator filmowy ze Skierniewic | Foks, Darek /oprac/ |
L-50 | Trans-Atlantyk | Gombrowicz, Witold |
K-375 | Trochę o Formanie / Riposta z Moskwy / Madonny i... | Film na świecie, nr 375 |
B-45 | Tropami filmowej prawdy | Kołodyński, Andrzej |
L-48 | Twarz Tuwima | Matywiecki , Piotr |
D-61 | Twarzą w twarz | Bergman, Ingmar |
L-10 | Tysiąc polskich okładek | Mizielińscy, Aleksander i Daniel |
D-24 | Ukochany terror - próba analizy filmu "Oto jest głowa zdrajcy" Freda Zinnemanna | Królikiewicz, Grzegorz |
B-50 | Ulotne obrazy | Ledóchowski, Aleksander |
I-36 | Utrillo - Uniesienia i niedole cyganeriiMontmartre'u | Crespelle , Jean-Paul |
I-53 | Uwagi o sztuce współczesnej | Taranienko, Zbigniew |
D-72 | Vabank | Machulski, Juliusz |
I-08 | Van Gogh | Perruchot , Henri (przekład: Krystyna Byczewska) |
K-220 | Vittorio de Sica / Michelangelo Antonioni / Laurel i Hardy | Film na świecie, nr 220 (1976/12) |
B-150 | Vom Singen im Regen...Filmmusical gestern und heute | Hanisch , Michael |
B-164 | W filmie nie ma rzeczy niemożliwych | Giżycki, Jerzy |
C-88 | W kręgu gwiazd i filmów | Kaltbaum , Artur |
E-15 | W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego | Murch , Walter |
B-169 | W starym polskim kinie | Janicki, Stanisław |
B-48 | W warsztacie filmowca | Bohdziewicz, Antoni |
K-297 | W. I. Pudowkin | Film na świecie, nr 297 |
C-117 | Wajda (Andrzej Wajda - teatr) | Karpiński, Maciej |
C-150 | Wajda mówi o sobie - wywiady i teksty | Wertenstein, Wanda (wybór i oprac.) |
C-11 | Walt Disney - czarny książę Hollywood | Eliot, Marc |
L-25 | Wampir salonowiec | Kałużyński, Zygmunt |
C-155 | Wanda Jakubowska. Od nowa | Talarczyk-Gubała, Monika |
B-158 | Warsztat filmowego twórcy - wybór prac radzieckich | zbiorowo |
B-102 | Warsztat reżysera filmowego | Kluba, Henryk |
K-242 | Western | Film na świecie, nr 242 (1978/10) |
B-75 | Western i jego bohaterowie | Michalski, Czesław |
B-130 | Western odrzuca legendę | Skwara, Janusz |
D-12 | Why aDuck ? -visual andverbal gems from the Marx Brothersmovies | Anobile , Richard J. |
D-99 | Wichrowe wzgórza | Bronte ,Emily |
E-06 | Wideotechnika -Audiowizja komputerowa | Rutkowski, Janusz Edward |
D-16 | Widziane po latach - Analizy i interpretacje filmu polskiego | Hendrykowska, Małgorzata /red./ |
I-51/I | Wiedza o kulturze - podręcznik: szkołyponadgimnazjalne , cz. 1 | Chmielewski, Krzysztof; Krawczyk, Jarosław |
I-51/II | Wiedza o kulturze - podręcznik: szkołyponadgimnazjalne , cz. 2 | Chmielewski, Krzysztof; Krawczyk, Jarosław |
L-44 | Wiek ekranów - przestrzenie kultury widzenia | Gwóźdź, Andrzej; Zawojski, Piotr /red./ |
D-30 | Wielka Kamienna Twarz - próba analizy filmu "Generał" Buster Keatona | Królikiewicz, Grzegorz |
J-44 | Wielka sława to żart | Kaczyński, Bogusław |
D-70 | WielkiGatsby | Fitzgerald,F.Scott |
J-08 | Wieniawski | Reiss, Józef W. |
C-25 | Wim Wenders | Behlert , Małgorzata /red./ |
C-71 | Wojciech Has | Eberhardt, Konrad |
E-02 | Wokół montażu | Zonn , Lidia |
C-110 | Woody Allen - biografia, filmografia | Aixala ,Pep |
C-96 | Woody Allenat work -the photographs of BrianHamill | Champlin , Charles;Tseng , Derrick |
F-28 | World Press Foto 2000 | Gazeta Wyborcza |
F-29 | World Press Foto 2001 | Gazeta Wyborcza |
J-41 | Wprowadzenie do cyfrowego przetwarzania sygnałów | Lyons , Richard G. /przekład: J. Zarzycki/ |
D-56 | Wprowadzenie do wiedzy o filmie | Lewicki, Bolesław Włodzimierz |
B-98 | Wróżenie z kina | Saniewski , Wiesław |
C-47 | Wsiewołod Pudowkin | Karaganow , Aleksander |
H-05 | Wspomnienia starego aktora | Lisowski, Juliusz Lubicz |
B-19 | Współczesna BibliaPauperum - Szkice o wideo i kulturze popularnej | Sznajderman , Monika |
B-120 | Współczesna kinematografia polska | zbiorowo |
B-49 | Współczesny film polski | Kuszewski, Stanisław |
K-226 | Współczesny film radziecki | Film na świecie, nr 226 (1977/6) |
D-54 | Wstęp do badania dzieła filmowego | Jackiewicz, Aleksander /red./ |
L-63 | Wstęp do encyklopedii | d'Alembet , Jeanle Rond |
K-380 | Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o Woody Allenie | Film na świecie, nr 380 |
C-93 | Wśród bohaterów kina | Guze , Joanna |
B-156 | Wybór pism | Balazs, Bela |
B-107 | Wybór pism | Eisenstein, Sergiusz |
B-155 | Wybór pism | Pudowkin, Wsiewołod |
L-57 | Wybór pism estetycznych | Tatarkiewicz, Władysław |
L-51 | Wymiana symboliczna i śmierć | Baudrillard , Jean |
B-165 | Wyprawa po celuloidowe runo | Jasielski, Aleksander |
C-133 | Wyznania aktora | Olivier, Laurence |
K-278 | XVI Zjazd Polskiej Federacji DKF / XIII Lubuskie Lato Filmowe - Łagów 81 | Film na świecie, nr 278 (1981/10) |
K-211 | XX lat Polskiej Federacji DKF / Widmo wolności Bunuela | Film na świecie, nr 211-212 (1976/3-4) |
F-08 | Z chemią przez fotografię barwną | Paśko, Jan Rajmund |
B-131 | Z dziejów awangardy filmowej | zbiorowo, red. Alicja Helman |
B-189 | Z dziejów polsko-radzieckiej współpracy filmowej 1917-1977 | Jewsiewicki , Władysław |
B-182 | Z mojego młyna - felietony filmowe | Kutz, Kazimierz |
J-54 | Z prac Katedry Reżyserii Muzycznej | Zeszyty Naukowe III |
K-366 | Zabić księdza / CarlDreyer | Film na świecie, nr 366 |
I-15 | Zagadki wielkich kultur | Lissner , Ivar |
B-175 | Zagadnienia estetyki filmowej | Dreyer , Regina /red./ |
C-116 | Zapasiewicz (Zbigniew Zapasiewicz) | Szczygielska, Zofia |
B-147 | Zapomniani bohaterowie - o bohaterach filmowych polskiego socrealizmu | Zwierzchowski, Piotr |
C-122 | Zbigniew Cybulski | Eberhardt, Konrad |
C-108 | Zdjęcia: Jerzy Lipman | Lubelski, Tadeusz /red./ |
L-12 | Zdrowe społeczeństwo | Fromm, Erich (przekład: A. Tanalska-Dulęba) |
C-23 | Zespół TOR | Hollender, Barbara; Turowska, Zofia |
K-070 | Zeszyty telewizyjne nr 10 - jesień 2005 | Centrum Strategii - Akademia Telewizyjna |
K-067 | Zeszyty telewizyjne nr 7 - zima 2005 | Centrum Strategii - Akademia Telewizyjna |
K-068 | Zeszyty telewizyjne nr 8 - wiosna 2005 | Centrum Strategii - Akademia Telewizyjna |
K-069 | Zeszyty telewizyjne nr 9 - lato 2005 | Centrum Strategii - Akademia Telewizyjna |
K-218 | Zjazd jubileuszowy PF DKF / Kino w ZSRR | Film na świecie, nr 218-219 (1976/10-11) |
D-69 | Złe wychowanie | Almodovar , Pedro |
L-65 | Złodzieje z Bagdadu | Bogdanos ,Matthew |
B-51 | Znajomi z kina - szkice o polskim filmie krótkometrażowym | Iskierko, Alicja |
J-45 | Znajomi z płyt | Kydryński, Lucjan |
E-25 | ZrozumiećColor Management | Sharma ,Abhay |
J-36 | Zrozumieć muzykę | Przychodzińska-Kaciczak , Maria |
B-179 | Zrozumieć reklamę | Pitrus , Andrzej |
J-03 | Związki muzyki ze słowem | Bristiger , Michał |
C-38 | Zwierciadło Bergmana | Szczepański, Tadeusz |
I-56 | Życie i czasy Rembrandta | Loon , H. W. Van (przekład: Jan Meysztowicz) |
I-48 | Żyć z Picassem | Gilot ,Francoise ; Lake, Carlton |
L-07 | Żywoty Cezarów | Trakwillus ,Gajusz Swetoniusz |
I-05 | Żywoty najsławniejszych malarzy, rzeźbiarzy i architektów | Vasari, Giorgio (przekład: K. Estreicher) |
L-61 | Żywoty pań swawolnych | Brantome (przekład: T. Boy-Żeleński) |
Oprócz książek dysponujemy obszernym zbiorem filmów dokumentalnych i fabularnych na płytach DVD i/lub kasetach VHS.
Zobacz też:
sprzęt, jaki jest do dyspozycji naszych słuchaczy.