Estetyka dźwięku w filmie
Subiektywny odbiór dźwięku.
- Różnice między widzeniem a słyszeniem.
- Niejednoznaczność wrażeń słuchowych.
- Opowiadanie historii dźwiękiem.
- Różnice między odbiorem bezpośrednim i słuchaniem za pośrednictwem toru elektroakustycznego.
- Nieusuwalne błędy w rejestracji dźwięku.
- Materiały demonstracyjne i filmowe.
Nagrania mikrofonowe.
- Możliwości historyczne i współczesne.
- Warunki niezbędne do powstania dobrego nagrania.
- Metody realizacji dźwięku w filmie.
- Playback – dlaczego, warunki wykonania, realizacja zdjęć z playbackiem.
- Materiały filmowe.
Nagrania mikrofonowe.
- Metody realizacji dźwięku w filmie.
- Postsynchrony dialogów i nagrania efektów synchronicznych.
- Nagrania 100%, piloty, nagrania na płasko.
- Czyszczenie setek, dopasowanie postsynchronów.
- Decyzje realizatorskie.
- Materiały demonstracyjne i filmowe.
Montaż i udźwiękowienie filmu.
- Zasady montażu różnych elementów dźwięku.
- Możliwości komputerowych programów do montażu i realizacji dźwięku.
- Zasady układania śladów muzycznych do zgrania, segregowanie materiałów.
- Przygotowanie materiałów do montażu dźwięku.
Montaż i udźwiękowienie filmu.
- Opracowanie materiałów dialogowych.
- Opracowanie efektów dźwiękowych.
- Efekty synchroniczne.
- Dobór teł i atmosfer.
- Wpływanie na odbiór filmu przez charakter udźwiękowienia.
Opracowanie muzyczne filmów.
- Zasady tworzenia ilustracji muzycznej do filmu.
- Współpraca z kompozytorem i producentem filmu.
- Kompilacja muzyki.
- Wykorzystanie muzyki poważnej do opracowań muzycznych.
- Muzyka fonoteczna.
Wypełnianie przestrzeni dźwiękowej.
- Sound design.
- Film muzyczny.