Organizacja produkcji filmowej
Rozwój organizacyjnych form produkcji filmowej w świecie - rys historyczny
Produkcja filmowa w Polsce
– Do roku 1939
– Organizacja produkcji filmów w Polsce w latach 1945 - 1989
– Ustawa o kinematografii z roku 1987
Kierunki zmian strukturalnych i organizacyjnych w sferze produkcji filmowej
– Instytucje filmowe w Polsce
– Agencje
– Producenci filmowi
– Licencje
– Wytwórnie filmowe
– Dystrybutorzy
– Kina
Powstawanie filmów
– Etap literackiego opracowania filmów
– Temat
– Scenariusz
– Umowy
– Prawa autorskie do dzieła literackiego i dialogów
– Agencja Scenariuszowa
Źródła finansowania produkcji filmów
– Agencja Produkcji Filmowej
– Telewizja Polska S.A.
– Canal +
– Polsat
– Koproducenci polscy i zagraniczni
– Sponsorzy i inne źródła wsparcia finansowego
Pakiet produkcyjny
– Wniosek
– Tryb postępowania pakietowego
– Decyzja o przyznaniu udziału finansowego
– Agencja Produkcji Filmowej
– Koprodukcje w filmie fabularnym - krajowe i zagraniczne
– Umowy koprodukcyjne
– Skierowanie filmu do produkcji
Grupa zdjęciowa
– Szczegółowe omówienie obowiązków i praw w poszczególnych zawodach wg pionów
– Reżysera
– Operatora obrazu
– Scenografa
– Operatora dźwięku
– Kierownika produkcji
Tok produkcji - główne prace okresu przygotowawczego
– Kompletowanie grupy zdjęciowej
– Dokumentacja i wybór obiektów zdjęciowych
– Projektowanie oprawy plastycznej filmu (scenografia, kostiumy, rekwizyty, broń itp.)
– Próbne zdjęcia i wybór obsady aktorskiej ról głównych
– Akceptacja producenta
– Scenopis filmu
– Teczki obiektów
– Kalendarzowy plan zdjęć
– Harmonogram produkcji
– Kosztorys filmu
Okres zdjęć - codzienny plan pracy i jego wykonanie
– Raport dzienny
– Raport montażowy
– Przeglądy materiałów dziennej produkcji
– Bieżące przygotowywanie i likwidacja obiektów zdjęciowych
– Równoległy wstępny montaż
– Zakończenie okresu zdjęć
Okres montażu i udźwiękowienia
– Montaż filmu (obraz i pilot dialogów)
– Przegląd zmontowanego obrazu i dialogów
– Opracowanie ścieżki dźwiękowej (dialogi, efekty, muzyka oraz przegranie filmu)
– Przyjęcie filmu
Muzyka w filmie
– Wynagrodzenia kompozytorów
– Umowy i ochrona prawa autorskiego
Napisy czołowe - nota Copyright
Okres prac końcowych
– Wykonanie kopii wzorcowej i materiałów wyjściowych
– Lista dialogowa
– Metryka filmu
– Materiały informacyjne i reklamowe
– Rozliczenia finansowe
– Rozliczenia materiałowe
– Likwidacja zobowiązań
– Rozwiązanie grupy zdjęciowej
Aktorzy filmowi w Polsce
– Umowy
– Honoraria
– Prawa i obowiązki aktora w filmie
– Współpraca z teatrami
– Agencje aktorskie
Ubezpieczenia filmowe
– Complition bond
– Inne rodzaje ubezpieczeń
Współpraca producenta z wytwórniami filmowymi i zawierane umowy
Dystrybucja filmu
– Dystrybucja w kraju i za granicą
– Premiery
– Festiwale
– Konkursy
– Agencja Dystrybucji Filmowej
– Komisja Promocji przy "Filmie Polskim"
Systemy wspierania produkcji filmowej w wybranych krajach europejskich
Systemy wynagrodzeń pracowników filmowych w USA i Niemczech
– Prawne relacje producent - pracownik
– Zabezpieczenia socjalne