AFiT Home

Od 1991 roku

Akademia Filmu i Telewizji Kanał Youtube AFiT Soundcloud AFiT Strona Facebook AFiT Certyfikat Pro Tools AFiT

  • O Szkole
  • Zapisy
  • Program
  • Sprzęt
  • Nagrody
  • Kontakt
  • Praca
  • Info
  • GRAFiT

Teoria montażu


Krótki zarys historii montażu
– Podstawowe nazewnictwo filmowe 
– Plany filmowe i ich znaczenie
– Dobór ustawień w scenie

Oś kontaktu i ograniczenia jakie ze sobą wnosi
– Ustawienia kamer przy filmowaniu rozmów 
– Monolog

Rozmowa:
– Dwu osób
– Trzech osób


Sceny zbiorowe
– Rozmowa większej ilości osób 
– Statyczne wzory montażowe
– Przebitki
– "Ścieśnianie" dialogu

Istota ruchu ekranowego
– Cięcie na akcji 
– Cięcie po ruchu

Ruch wewnątrz kadru:
– Obrotowy 
– Wstawanie
– Siadanie
– Chodzenie bez opuszczania kadru

Ruch poziomy poprzez kadr
– Rozczłonkowanie ruchu 
– Zbliżanie się postaci do siebie
– Oddalanie się od siebie
– Postacie we wspólnym ruchu

Przypadki nieregularne, sposób ich realizacji
– Ruchy pionowe z opuszczaniem kadru 
– Sposoby rozwiązywania trudnych sytuacji montażowych
– Ujęcie podstawowe i jego zastosowanie

Montaż równoległy - sposób realizacji, rodzaje 

Ruchy kamery i sposób montowania ujęć zrealizowanych ruchomą kamerą
– Panorama 
– Jazda towarzysząca,
– Transfokacja
– Dźwig

Ruch od strefy do strefy
– Montaż wewnątrzkadrowy

Sposób budowania i uwypuklania dramaturgii akcji
– Subiektywny punkt widzenia 
– Montaż ujęcie po ujęciu
– Stapianie się różnych technik
– Interpunkcja filmowa

Budowanie przestrzeni filmowej
– Czas w filmie 
– Montaż analizujący i syntetyzujący

Relacja z wydarzenia
– Relacja ze stanu rzeczy 
– Słowo w filmie (dźwięk synchroniczny, montaż słowa towarzyszącego, komentarz) 
– Montaż w dziennikach

ajax loader